3. БИЛИЋ ИВАН, отправник возова станице Сплит:

1. – Дана 23.01.1972.године на састанку ОО СК станице Сплит Гиљановић Иван, шеф станице Каштел Стари, изнио је да му је Билић Иван, негдје прије 29.02.1971.године, рекао да одобрава штрајк студената и да осуђује ставове Милутина Балтића.

2. Налаз Комисије:

На основу изјаве Билића и изјаве свједока које је навео Гиљановић Иван: Дурдов Петра и Вучинић Рајка, није се могло утврдити да је било говора о штрајку студената и подршци њима, те о осуди Милутина Балтића. Споменути разговор између Билића и Гиљановића, по изјави Вучинића односио се на схваћања младих и старих, те да је Билић Гиљановићу рекао да када би он водио ово друштво 2.ооо година да се оно не би много помакло напред. Студентски штрајк и Милутин Балтић се нису уопће спомињали.

По изјави Вучинића Билић је једном другом приликом, негдје у 11. мјесецу 1971.године, изјавио да му је сада најбоље и да може слободно рећи да је Хрват, док то прије пар година није смио, а ако би то рекао да би био стављен пред зид.

Из изнесеног, а посебно што је Комисија из изјава наведених другова утврдила, Комисија није могла утврдити одговорност друга Билића. Такођер, Комисија је консатирала да односи друга Билића и Гиљановића су у неку руку затегнути и датирају од раније.

За напоменути је и држање друга Билића на РС ЖТП-а Загреб, који је гласао да се точка 1. скине с дневног реда, а што је било у духу писма ИК ЦК СКХ.

3. – Имајући у виду изнесено Комисија предлаже овој ОО СК да се против друга Билића не води никакав поступак тј. да га се ослободи одговорности за коју је био критикован.

Прилози:

Изјаве свједока поводом случаја друга Билића:

Вучинић Рајко, телеграфист станице Сплит:

Присуствовао сам разговору између Гиљановића и Билића, али нисам обратио нарочиту пажњу, говорило се нешто и о застарјелиом схваћању Гиљановића о младим људима, а Гиљановић је читао нешто из новина, док му је Билић рекао да се друштво не би мјењало 2.ооо година ако би га Гиљановић водио.

Два дана прије 21. сједнице Билић је рекао међу више људи: “Ја могу рећи да ми није боље него сада…“, а када су га питали “зашто?“ рекао је:“ Сад слободно могу рећи да сам Хрват, што прије нисам смио, јер би ме прије пар година ставили пред зид.“

Неку ангажираност од стране радника на националистичкој бази нисам примјетио, али неке ситнице су се појављивале у блажем облику него што је било у новинама или на ТВ, па није вредно пажње.

О припремним састанцима у Сарагиној канцеларији нисам ништа чуо, а за чланове “Матице хрватске“ или “Просвјете“ не знам.

Дурдов Петар, колски службеник станице Сплит:

Не сјећам се који је то био дан, али знам да су се нешто препирали, али не знам о чему.

Био је ту и Вучинић Рајко, а он је ту био до одласка Гиљановића на влак.

Грубишић, члан Опћинског комитета СК Сплит:

Жалили су се на тог Билића и у Комитету. Дошао човјек да му се обрати за помоћ и пожали на неред у станици, а он га послао: “Марш говно старо, шта људе оптужујеш!“, а ми ћемо преко Комитета тражити да га испита СУП. Видит’ ћемо шта ћемо с њим послије.

 

4. – БОРИЋ МИЛАН, кондуктер станице Сплит:

1.  На састанку ОО СК 23.01.972. године Јакелић Дује, између осталог, је изнио да је Борић Милан једном приликом рекао Стеви “Брици“: “ Ајд’ Стево да кољемо Хрвате!“ Затим је Борић напао Јакелића због његове изјаве на састанку ОО СК Сплит, у гостионици “Аполо“, гдје је од њега тражио физички обрачун, а када овај није прихватио запретио му да ће га чекати пред кућом. Борић му је опсовао мајку, њему и Партији и ономе ко с њом руководи.

2 .  Друг Борић Милан пред овом Комисијом нити потврђује нити негира споменуту Јакелићеву изјаву и псовање изјављујући да је довољно сагледати карактер човјека који га оптужује и мјеста гдје се то тобоже догађало и шта се на тим мјестима ради.

Он је изјавио Комисији да његови поступци и држање не доликују члану СК, па сматра да га као такав не може бити у чланству СК.

Комисија:

На основу изнесеног, као и ранијих поступака друга Борића, због уживања алкохола и кршења дисциплине, Комисија предлаже овој ОО СК да се Борић Милан

– искључи из СК.

Прилози:

Изјаве пред Комисијом:

БорићМилан, кондуктер станице Сплит:

Ја не идем на утакмице и не сјећам се да сам то Стеви “Брици“ рекао.

Ја сам у “Аполу“ био пијан и могу прихватити да је тако било како Јакелић каже, али се не сјећам.

Као Србина ме нико није малтретирао нити сам ја што примјетио у партијској политици да ми не би одговарало.

Ја волим попити и као такав нисам за члана СК, то само штети угледу СК.

 

5.  ЉУБИЋ АНТЕ, кондуктер станице Сплит:

1.  Дана 23.01.л972.године је Јакелић Дује у својој дискусији споменуо Анту Љубића који је у посљедње време неколико пута  говорио “ Срби преко Дрине“. Такођер, Јакелић спомиње да је Љубића на овакву изјаву упозорио на влаку у Книну, а посљедњи случај је био 16.11.1971. године у жељезничкој мензи кака је избио спор између Љубића и Борића, а такођер се заснивао на националном вређању. Приликом давања изјаве од стране Љубића овој Комисији Љубић се некоректно односио, затим вређао и претио Јакелићу.

2.  Љубић негира споменуте оптужбе од стране Јакелића као неистините, позива се на неке грађане који су се ту нашли. Комисија није испитала поменуте грађане  пошто је Љубић претходно код њих био и обавјестио их о поступку који се води против њега.

3.  Имајући у виду изјаву друга Јакелића у коју Комисија нема разлога сумњати, а водећи рачуна да свједоци које је Љубић навео нису чланови СК нити жељезничари, те држање друга Љубића приликом давања изјаве, Комисија предлаже ОО СК да Љубића Анту

– искључи из СК.

Прилози:

Изјаве пред Комисијом:

Љубић Анте:

Нема истине у тврдњама Јакелића, а свједоци су ми Бешкер Мате и Марић Драго.

Са Борићем се нисам вређао, то је била шала, надмудривање.

Адресе Бешкера и Марића сам сазнао пошто ме је Јакелић прозвао на састанку, ни кривог ни дужног.

Национализма и шовинизма није било међу нама кондуктерима.

У седмом мјесецу је на станици Книн била табла с латиницом и бацале су се флаше на њу, а примјетио сам да на Книнској тврђави нема натписа “ТИТО“ који је прије ту био и то сам рекао у Команди гдада Сплита.

За ове лажне оптужбе посљедице ће сносити Јакелић и Комисија која му вјерује и подржава га.

Комисија:

– против Љубића Анте води се судски поступак по пријави СУП-а због националистичких испада,

– несамокритичност, претње и арогантно понашање,

– искључити га из СК.

